March 25, 2007

1:2 charrette

3/24 (Sat) was 1:2 charrette. Two representatives of each architecture /design school of southern California compete for $10,000 scholarship. No computer is allowed!


















I dropped by for dinner and presentation. Evening air was filled with relief and tension of competitors.
More and more architects only uses computer for their presentation and drawings. If it wasn't for this well-funded annual charrette, students would forget what is important for design and communication. I'm not talking about analogue is good and digital is bad. Only using computers, sometimes I just feel the discontinuity between input and output through my brain. I really appreciate sponsors of 1:2 competition for making young students work butt off, and grant them with scholarship.












楽しみにしていたコンペですが、学校の手違いで出られませんでした。主催者が今年からコンペの名前を変えたため校長が2つ別のコンペがあると思い私を登録してくれましたが、実はそれらが同一のものだったので先に登録されていた5年生が行くことになりました。残念ながらSCI-Arcは入賞ならず。

4年の私は来年の出場のチャンスがあるので、また挑戦します。

No comments: